Cod NC: 5121.2.4

Descrierea ocupaţiei: 

 Activitatea principală a unui administrator de pensiune turistică se desfăşoară în cadrul pensiunii turistice, o unitate de cazare şi alimentaţie publică, derulând concomitent activităţi specifice cu alte agenţii de turism, furnizori, bănci, administraţie şi ordine publică. Sunt menţinute relaţii cu organisme şi organizaţii locale în scopul funcţionării pensiunii în condiţii de maximă eficienţă şi profitabilitate.

  Activităţile specifice sunt similare atât în pensiunea proprie cât şi într-o locaţie de gestiune, administrarea acesteia având ca scop principal profitabilitatea, rentabilitatea serviciilor oferite, succesul pe piaţa turistică.

  Administratorul de pensiune turistică este o persoană cu bune abilităţi de comunicare şi capabil să muncească în echipă, este un bun organizator, un bun gestionar al resurselor şi al informaţiilor. Pentru a fi eficient utilizează calculatorul în gestionarea informaţiilor.

  Administratorul de pensiune turistică colaborează permanent cu departamente specializate şi îşi dezvoltă relaţii trainice cu o serie cât mai largă de agenţii de turism, atât din ţară cât şi din străinătate.

  Pentru a putea valorifica potenţialul turistic şi specificul local, administratorul de pensiune turistică promovează direct produsul turistic în cadrul unor activităţi specifice programului opţional oferit turiştilor. Prin promovarea potenţialul turistic local şi naţional este asigurată sporirea gradului de atractivitate a pensiunii.

  Administratorul de pensiune turistică este un bun mediator, o persoană amabilă şi comunicativă care rezolvă pe cale amiabilă eventualele reclamaţii ale turiştilor, menţinând permanent cadrul adecvat de desfăşurare a activităţilor din pensiune.

Unităţile de competenţă: 

- Comunicarea eficientă la locul de muncă
- Munca în echipă multidisciplinară
- Gestionarea informaţiilor cu ajutorul calculatorului
- Promovarea imaginii pensiunii
- Organizarea activităţii în cadrul pensiunii turistice
- Urmărirea aplicării NPM şi NPSI
- Verificarea gestionării financiare
- Promovarea directă a produsului turistic
- Încheierea contractelor cu clienţii
- Efectuarea operaţiilor specifice de cazare şi alimentaţie
- Asigurarea unui climat favorabil turiştilor
- Oferirea serviciilor pensiunii către client
- Organizarea programelor turistice opţionale
- Oferirea informaţiilor de interes turistic
- Rezolvarea reclamaţiilor clienţilor  

Metode de evaluare:

Autoevaluarea - aprecierea personală a candidatului, a capacităţii profesionale proprii în raport cu cerinţele standardului

Testul scris – cuprinde un ansamblu de itemi variaţi ca mod de formulare: întrebări, exerciţii, probleme, care vizează un volum mai mare de cunoştinţe şi capacităţi pentru a afla ce informaţii deţine şi ce ştie să facă un candidat, în care se solicită diferite procese psihice: memorie, gândire, imaginaţie.

Întrebările orale – sunt considerate “o formă de conversare” prin care se urmăreşte volumul şi calitatea cunoştinţelor, priceperilor şi deprinderilor candidaţilor şi capacitatea de a opera cu ele.

Observarea directă – evaluează capacitatea candidaţilor de a aplica în practică cunoştinţele şi gradul de stăpânire al abilităţilor formate.

Proiectul – este un demers evaluativ mai amplu, ce permite o apreciere complexă şi nuanţată a învăţării, ajutând la identificarea unor calităţi individuale ale cadidaţilor.

Portofoliul – este un instrument de evaluare complex ce include experienţa şi rezultatele obţinute prin celelalte metode de evaluare, urmărind progresul global efectuat de candidat.

Raportul din partea altor persoane – este o metodă suplimentară de apreciere a competenţelor profesionale, fiind oferit de către colegi, şefi, colaboratori.

 

Acte necesare:

- act de identitate (buletin, carte de identitate)
- certificat de naştere

- act de studii

Standardul ocupaţional: SO Administrator pensiune turistică